دسته‌بندی نشده

آموزش گل آرایی داخل شیشه + فیلم

یکی از زیبا ترین روش ها برای تزئین گلدان های شیشه ای بلند با استفاده از گل آرایی است که در انگلیسی به آن گل آرایی غوطه ور گفته می شود.

در این پست به آموزش گل آرایی داخل و روی گلدان های بلند می پردازیم طوری که دسته گل شما بتواند درون آب قرار گیرد. این گل آرایی زیبایی گلدان را دو برابر می کند، وقت زیادی نمی گیرد و نیاز نیست از تعداد گل زیادی استفاده کنید.

تزئین داخل گلدان

ابتدا چیدمانی که درون آب قرار می گیرد را درست می کنیم. از یک قالب اسفنج برای نگه داشتن گل ها هنگام چیدمان استفاده کنید تا زمانی که بتوانید گل ها را جمع کنید.

از گل هایی استفاده کنید که زیر آب دوام خوبی دارند مثل: رز، ارکیده ی وندا و green trick dianthus

تعداد گل ها و محل چینش آن ها به سلیقه ی شما بستگی دارد. بعد از چیدن گل ها آن ها را از انتهای ساقه با سیم مفتول ببندید و مطمئن شوید که گل ها محکم بسته شده اند زیرا در غیر این صورت هنگامی که دسته گل درون آب قرار بگید گل ها از دسته گل جدا شده و روی آب شناور می شوند.

برای تزئین بیشر دسته گل می توانید از ربان مرورید و سافه هایی که انعطاف پذیر هستند استفاده کنید. این کار فقط برای جدابیت بیشتر دسته گل است.

حال باید برای شناور نشدن دسته گل روی آب مقداری سیم مفتول را حلقه منید و سر سیم را میان گل ها قرار دهید.

میزان استفاده از سیم مفتول به تعداد گل ها بستگی دارد و اگر دسته گل شما سنگین باشد باید حلقه های سیمی بیشتری درست کنید.

بعد از این کار دسته گل را داخل گلدان قرار دهید. برای پوشاندن سیم ها از شن رنگی استفاده کنید. شن را جوری داخل گلدان بریزید که شن روی گل ها نریزد. اگر از دو رنگ شن استفاده کنید گلدان زیباتر خواهد شد.

حالا گلدان را پر از آب کنید.

گل آرایی گلدان

بعد از پر کردن گلدان با آب مطمئن شوید که بیرون گلدان کاملا خشک باشد.

برای پوشاندن ساقه ی گل هایی که میخواهیم در گلدان بگذاریم از چند برگ استفاده کنید و آن ها را با دقت در گلدان قرار دهید، برگ ها باید به دیواره ی گلدان بچسبند. سپس با استفاده از چسب روی گلدان یک دریچه با سوراخ های مربع درست کنید.

حالا گل هایی را به دلخواه داخل سوراخ های ایجاد شده بچینید و گل آرایی کنید، به نحوی از گل ها استفاده کنید که حتما چسب ها پوشانده شوند. می توانید از گل های ادریسی رز و سایر گل ها استفاده کنید. مراقب باشید ساقه ها پایین تر از برگ ها قرار نگیرند.

منبع: www.rosepack.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *