دسته‌بندی نشده

آموزش نحوه ی خشک کردن دسته گل + فیلم

گل ها هدیه ای زیبا و با ارزش اما با عمری بسیار کوتاهند. نگهداری طولانی مدت از این هدایای خاطره انگیز ممکن است برای خیلی ها جالب باشد.اما چه طور باید گل ها را خشک کرد بدون این که رنگ گل تغییر کند یا گل شکل خود را از دست بدهد؟
یک روش ساده ی خشک کردن گل و دسته گل به نحوی که رنگ و شکل آن ها تغییر نکند با استفاده از ژل سیلیکون است که روش آن در این پست و ویدیو توضیح داده شده است.
همچنین شما می توانید ببینید که چه طور بعد از باز کردن دسته گل و خشک کردن گل ها، دوباره گل های خشک شده را به شکل دسته گل درآورید.

خشک کردن گل ها با ژل سیلیکون

برای خشک کردن گل ها با استفاده از ژل سیلیکون شما به 4.5 کیلوگرم (10 پوند) ژل سیلیکون نیاز دارید.

دسته گل را باز کرده و گل ها را از هم جدا کنید. ساقه ی گل ها را از حدود 1.5 سانتی متر (نصف اینچ) مانده به سر گل ها ببرید. ساقه های گل ها را نگه دارید زیرا برای بستن دوباره ی دسته گل به آن ها نیاز دارید.

تقریبا 7 سانتی متر (3 اینچ) سیم ببرید و آن ها را جای ساقه ی گل قرار دهید.

ابتد مقداری ژل سیلیکون را داخل گل بریزید و به آرامی تکان دهید تا ژل سیلیکون بین گلبرگ ها قرار گیرد.سپس گل را عمودی داخل ظرف ژل سیلیکون قرار دهید. قبل از قرار دادن گل ها در ظرف سیم گل ها را به سمت بالا خم کنید تا راحت در ظرف قرار بگیرند.

به آرامی ژل سیلیکون را داخل و اطراف گل ها بریزید به طوری که گل ها کاملا در ژل سیلیکون دفن شوند.

سپس درب ظرف را بگذارید. گل ها باید حدود دو هفته داخل ظرف بمانند.

بستن دوباره ی دسته گل

اسفنج نیم کره ای را روی یک لوله ی محکم بچسبانید. (در صورت دسترسی می توانید از اسفنجی که داخل ویدیو استفاده شده استفاده کنید) روی اسفنج را با خزه ی خشک شده بپوشانید. خزه ها را با چسب روی اسفنج بچسبانید.

سیم گل ها را صاف کرده و دور آن ها را با روبان سبز رنگ بپوشانید سپس گل ها را به ترتیبی که در دسته گل بود داخل اسفنج قرار دهید. بعد از قرار دادن تمامی گل ها می توانید دسته گل را با برگ های خشک شده تزئین کنید.

طول شاخه ها ی بریده شده را چسب بزنید و آن ها را روی لوله بچسبانید. این کار برای زیبایی و طبیعی جلوه کردن دسته گل شماست. اگر شاخه ها بلند تر از لوله بودند بعد از چسباندن آن ها را کوتاه کنید.

منبع: www.rosepack.com

در این ویدئو هم ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *