دسته‌بندی نشده

چه طور گل‌فروش موفقی باشیم؟ گفتار اول: به روز باشید

کسب و کار گل با ده سال پیش فرق کرده است. در گذشته مد و سلیقه در خارج و داخل کشور و حتی از تهران تا شهرستان متفاوت بود. اما امروز شبکه های اجتماعی موجب شده که جدیدترین مدهای سراسر دنیا یک شبه به دست کوچکترین شهرها هم برسد.

مد و سلیقه ی مردم خیلی سریع تر عوض می شود. توقع نداشته باشید که وقتی سبکی را یادگرفتید، چند سال از آن استفاده کنید. مشتریانتان توقع دارند هربار وارد فروشگاه شما می شوند، حداقل یک کار جدید ببینند. سعی کنید هر ماه حتی اگر شده یک کار جدید عرضه کنید. لازم نیست تحول عجیبی ایجاد کنید، یک مدل باکس یا سبد جدید هم می تواند یک تفاوت کوچک باشد. حتی فکرتان را محدود به کارهای معمول مثل باکس و سبد نکنید؛ خلاقیت به خرج دهید و کارهای نو بسازید. تقریبا از هرچیزی می توان برای تزئین گل استفاده کرد، از نمد گرفته تا بلور. سلیقه ی مشتریتان را دست کم نگیرید.

از شبکه های اجتماعی ایده بگیرید، هر چند وقت یک بار حضورا به مراکز اصلی پخش لوازم کارتان سر بزنید تا در جریان کارهای روز قرار بگیرید. حتی می توانید به همکاران صاحب نام خود سر بزنید تا ببینید آن ها چه سبکی را دنبال می کنند؛ سبک ها را یاد بگیرید ولی لزوما کپی برداری نکنید. رنگ سال را بشناسید و از آن استفاده کنید. به هر ترتیب ممکن خود را به روز نگه دارید. نگذارید چیزی در حرفه ی شما باشد که از آن بی اطلاع باشید. فراموش نکنید که اکثر مشتریان شما، جوانان هستند؛ جوانانی که می خواهند به آخرین مد روز باشند؛ از مشتریانتان جا نمانید.

منبع: www.rosepack.com

گفتار دوم را اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *