گل آرایی ماشین عروس از مهم ترین بخش های یک مراسم عروسی باشکوه و زیبا است که طبق سلیقه عروس و داماد اجرا می شود. گل ها نماد زندگی، شادابی، طراوت و عشق هستند که در اکثر مراسم های شاد جایگاهی ویژه دارند. گل زدن ماشین عروس یک رسم قدیمی در کشور ما است که هنوز انجام می شود. البته قاعده و نحوه این کار نسبت به گذشته تغییراتی داشته است.

این روزها تزئین و گل آرایی ماشین عروس با استفاده از انواع گل های مصنوعی و طبیعی با رنگ های مختلف، تور و بادکنک انجام می شود. گل آرایی ماشین عروس در واقع از جزئیات کلیدی این مراسم است که ضمن تاثیرگذاری بر زیبایی مراسم عروسی، سبک و شخصیت عروس و داماد را نشان می دهد.

در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع گل هایی که برای گل آرایی ماشین عروس به کار میرود، به بررسی مهم ترین نکات گل آرایی و هزینه های مرتبط با آن بپردازیم. همچنین چند ایده خلاقانه و جذاب برای گل آرایی ماشین عروس ارائه می دهیم که با به کار بردن آنها، یک جشن به یادماندنی و بی نظیر برگزار خواهید کرد. پس اگر زمان مراسم عروسی شما نزدیک است و مایلید از بین سبک ها و گل های متنوع بهترین ها را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گل آرایی ماشین عروس

گل آرایی ماشین عروس

رایج ترین گل ها برای گل آرایی ماشین عروس

 

برای گل آرایی ماشین عروس معمولا از گل های سایز بزرگ که رنگ آنها متضاد رنگ ماشین است استفاده می شود. مثلا برای تزئین ماشین های نقره ای و خاکستری رنگ، می توان از گل هایی استفاده کرد که رنگ صورتی و سفید دارند. دلیل انتخاب رنگ متضاد، این است که گل ها جلوه خوبی داشته و قابل تشخیص باشند.

گل شیپوری، میخک، گل زنبوری، گل لیسیانتوس، گل رز، گل ژیپسوفیلا، رز مینیاتوری، ارکیده، آنتریوم و داوودی از جمله رایج ترین گل هایی هستند که در گل آرایی ماشین عروس به کار می روند. همچنین برگ گل های شمشاد، مونسترا، کوردیلین، گردی، اسپارا، بامبو و آنتوریوم، از محبوب ترین برگ هایی هستند که در گل آرایی ماشین عروس مورد استفاده قرار می گیرند.

گل آرایی چیست؟

طراحی با گل هنر استفاده از گیاهان و گل‌ها برای خلق یک ترکیب بندی دلنشین و متعادل است. مدارک پیدایش گیاه‌شناسی به اندازهٔ قدمت فرهنگ و تاریخ مصر باستان است. به‌طور حرفه‌ای طراحی با گل، باعث به هم پیوستن نظم و هنر و ابزار طراحی با گل می‌شود: خط، فرم، فضا، بافت، رنگ و قاعدهٔ اصلی طراحی با گل: تعادل، تناسب، ریتم، تضاد، هارمونی و اتحاد هستند.

مهم ترین نکات در انتخاب گل ها

 

اگر مایلید گل آرایی ماشین عروس به بهترین شکل انجام شده و جلوه ای زیبا و به یاد ماندنی داشته باشد، بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • استفاده از گل های مقاوم: ماشین عروس در فضای باز حرکت می کند و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف مانند گرما، سرما، باد و باران خواهد بود. روند فیلمبرداری و عکاسی مراسم مدت زیادی طول می کشد. از طرف دیگر بالا بودن دمای خودرو، می تواند گلبرگ ها را به سرعت کمرنگ و پژمرده کند. از این رو گل هایی که برای گل آرایی خودرو انتخاب می کنید باید از مقاومت، ماندگاری و استحکام بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل توصیه می شود از گل ها و برگ هایی با ساقه چوبی برای دیزاین ماشین عروس استفاده کنید. گل رز، برگ های گیاه بابا آدم، ارکیده، هورتانسیا و برگ های گیاه انجیری (مونسترا) غنچه و شکوفه دارند و از ماندگاری و استحکام زیادی برخوردارند.
  • از نوار چسب استفاده نکنید: استفاده از نوار چسب برای محکم کردن گل ها، بادکنک ها و دیگر موارد تزئینی، می تواند به روکش خودرو آسیب بزند. همچنین بهتر است به جای چسب داغ، اسپری، نوار الکتریکی و سیم فلزی از روبان استفاده کنید.
  • رعایت موارد ایمنی: توصیه می شود از تزئین و گل آرایی پنجره ها، آینه ها و شیشه جلوی ماشین خودداری کنید.
رنگ گل های ماشین عروس

رنگ گل های ماشین عروس

انتخاب رنگ گل ها

 

انتخاب ترکیب رنگ مناسب، یکی از مهم ترین بخش های گل آرایی ماشین عروس است. رنگ گل های ماشین عروس باید در تناسب با رنگ خودرو، رنگ دسته گل و لباس عروس و همچنین تم و دکوراسیون مراسم انتخاب شود. برای گل آرایی ماشین عروس هایی که رنگ روشن دارند، بهتر است از گلهایی با رنگ تیره مانند قرمز، آبی، سبز و طلایی استفاده شود. گل آرایی ماشین تیره رنگ، بهتر است با استفاده از گل هایی با رنگ روشن انجام شود. اگر مایلید از گل های صورتی رنگ استفاده کنید، گل رز، پیونی، لیلیوم و میخک گزینه های مناسبی هستند. گل های کوکب و جبرا قرمز و گل های ارکیده، رز، یاسمن و کاملیا سفید رنگ هستند.

در صورتی که ترجیح می دهید از گل های زرد رنگ برای گل آرایی ماشین عروس استفاده کنید، گل آفتابگردان، نرگس و فرزیا مناسب خواهند بود. گل یاس، شقایق و استخدوس هم با رنگ ارغوانی خود، ظاهری زیبا و جذاب ایجاد می کنند. هماهنگی و تناسب رنگ گل ها و تزئینات ماشین عروس با تم عروسی، از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پس بهتر است گل های ماشین عروس را متناسب با دسته گل عروس انتخاب کنید.

برخی افراد از گل هایی برای گل آرایی ماشین عروس استفاده می کنند که رنگ مکمل با گل های دسته گل عروس دارند. مدل ماشین هم در انتخاب رنگ و نوع گل ها تاثیرگذار است. به عنوان مثال بهتر است برای تزئین خودروهای کلاسیک از گل های ساده با رنگ های خنثی استفاده کنید.

تزیین ماشین عروس با گل

تزیین ماشین عروس با گل

انتخاب گل های فصلی برای گل آرایی ماشین عروس

 

نوع گل هایی که برای گل آرایی ماشین عروس خود انتخاب می کنید، بستگی به تاریخ و فصل عروسی دارد. از آنجا که هر گلی در تمام فصول نمی روید، بهتر است برای گل آرایی ماشین عروس از گل های فصلی استفاده کنید. این نوع گل ها به راحتی در دسترس هستند و قیمت مناسبی هم دارند.

  • فصل بهار: اگر مراسم عروسی در فصل بهار برگزار می شود، گل های شقایق، نرگس، لاله، مروارید، رز، سنبل، فریزیا و ارکیده گزینه های مناسبی هستند. در این فصل بهتر است از گل هایی با رنگ های ملایم مثل نباتی، سفید و صورتی استفاده کنید که با فضای طبیعت و محیط پیرامون هارمونی و هماهنگی داشته باشند.
  • فصل تابستان: گل های میخک، داوودی، بابونه، کوکب، رز و آنتوریوم در فصل تابستان موجود هستند. استفاده از گل هایی با رنگ های جذاب و شاد مثل صورتی پررنگ و قرمز، سرزندگی و شادابی مراسم شما را افزایش می دهد.
  • فصل پاییز: برای گل آرایی ماشین عروس در فصل زیبای پاییز، می توانید از گل شقایق، میخک، رز، ادریس، داوودی و نرگس استفاده کنید. گل هایی با رنگ نباتی و نارنجی، بهترین گزینه برای گل آرایی ماشین عروس در پاییز هستند که با حال و هوای این فصل تناسب دارند.
  • فصل زمستان: در فصل زمستان گل های کاملیا، زنبق، رز زمستانی، فرفیون و پوینستیا در دسترس خواهند بود. در این فصل بهتر است از رنگ های با تناژ گرم و تیره مثل زرشکی استفاده کنید. همچنین از آنجا که بادکنک در دمای پایین می ترکد، بهتر است برای تزئین ماشین عروس در فصل زمستان به کار نرود.

چند ایده برای گل آرایی ماشین عروس

  • استفاده از گل های وحشی: گل های وحشی معمولا شاخ و برگ های زیادی دارند. به همین دلیل استفاده از آنها در گل آرایی ماشین عروس، باعث می شود گل ها نمای جذاب تری داشته و بهتر دیده شوند. همچنین گل های وحشی از بافت چوبی بسیار محکم و مقاومی برخوردار بوده و در مقایسه با دیگر انواع گل ها، قیمت مناسب تری دارند. از سوی دیگر گل های وحشی بزرگ تر هستند و فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل نیازی نیست برای گل آرایی ماشین عروس، تعداد زیادی از آنها را تهیه کنید.
  • استفاده ترکیبی از گل های مختلف: بعضی شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات گل آرایی ماشین عروس فعالیت می کنند، گل های مختلف را به صورت ترکیبی به کار می برند. به عنوان مثال ترکیب گل ارکیده و رز، نمایی فوق العاده جذاب و دلنشین به ماشین می دهد. همچنین برای گل آرایی ماشین های عتیقه و قدیمی، می توان از ترکیب گل ژیپسوفیلا، میخک و رز استفاده کرد که نتیجه ای فوق العاده جذاب خواهد داشت.
انواع گل آرایی ماشین عروس

انواع گل آرایی ماشین عروس

انواع گل آرایی ماشین عروس

 

  • گل آرایی ماشین عروس به صورت خطی: این نوع گل آرایی برای ماشین های صندوق دار و ماشین هایی که کاپوت کوچکی دارند، مناسب خواهد بود.
  • گل آرایی آبشاری ماشین عروس: چیدمان گل ها به صورت آبشاری یا گرد، بهترین نوع گل آرایی ماشین های بدون صندوق است که باعث می شود ظاهر لوکس و شکیل پیدا کنند.

 

هزینه گل آرایی ماشین عروس

 

هزینه گل آرایی ماشین عروس به فاکتورهای مختلفی مانند نوع و تعداد گل ها، طرح گل آرایی و دیگر تزیینات بستگی دارد. به عنوان مثال گل های وارداتی گران تر از گل های فصلی هستند و هزینه های شما را بالا می برند. همچنین استفاده از تعداد زیادی گل نه تنها باعث زیباتر شدن ماشین عروس نمی شود، بلکه هزینه زیادی را به شما تحمیل می کند. این روزها جذابیت در سادگی است.

پس به جای استفاده از وسایل تزئینی زیاد و شلوغ کردن ماشین عروس، بهتر است از تعدادی گل خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه ظاهری شیک و لوکس به اتومبیل شما می دهد، از هزینه های اضافی هم جلوگیری می کند. به هر حال برای اجرای یک گل آرایی ماشین عروس شیک و جذاب، نیازی به صرف هزینه های زیاد نخواهد بود. کافی است بودجه خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن، گل آرایی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *